Du har väl inte glömt att söka evenemangsmedel för 2025? Mindre än en vecka kvar!
Det finns möjlighet att söka medel för att genomföra evenemang under 2025 i Dals-Eds kommun. Kommunstyrelsen har för år 2025 avsatt totalt 100 000 kr att fördela på inkomna och godkända ansökningar.
Ansökan och beslut
Ansökningblanketten kan hämtas här. Ni kan även hämta ansökningsformuläret i kommunhusets reception. Det ska tydligt framgå när, hur och var evenemanget kommer att genomföras. En översiktlig budget och beräknat antal besökare ska anges.
Ansökningarna kommer att beredas och kommunstyrelsen tar sedan beslut under februari månad. Observera att ansökan ska ha inkommit till Kommunstyrelsen senast 2025-01-27.
Ansökan skickas till Kommunstyrelsen, Box 31, 668 21 Ed. Märk ansökan med “Evenemangsmedel 2025”.
Evenemangsmedel kan enbart sökas av föreningar med säte i Dals-Eds kommun och för evenemang som äger rum vid en viss tidpunkt och en viss plats.
Det maximala beloppet är 10 000 kr/evenemang. Beloppet kan bli mindre beroende på antalet inkomna ansökningar samt evenemangets omfattning.
Arrangörer ansvarar för att annonsera evenemanget via kommunens evenemangskalender.
I samband med evenemanget och annonsering ska det framgå att Dals-Eds kommun har sponsrat evenemanget.
När evenemanget har genomförts ska en redovisning inlämnas till kommunstyrelsen. Om evenemanget ställs in ska bidraget återbetalas.
Eventuella frågor
Eventuella frågor kan ställas via e-post till Jessica Olsson, jessica.olsson@dalsed.se