Kontakta oss
I första hand når du våra medarbetare via kommunens växel, 0534-190 00.
Direktnummer och e-postadresser hittar du främst via sidan Organisation, där du kan klicka dig fram till nämnder och förvaltningar.
I övrigt finns oftast relevanta kontaktuppgifter på repektive enhets sidor.
Dals-Eds kommun
Adress
Dals-Eds Kommun
Box 31
668 21 Ed
Besöksadress
Storgatan 27
668 30 Ed
Telefon:
Kommunkontorets växel och information är öppen
-
Måndag - torsdag8:00 - 16:00
-
Fredag8:00 - 15:00
-
Lunchstängt12:00 - 13:00
Telefonnumret till växeln är 0534-190 00
Följande dagar stänger kontoret och växeln kl. 12:00:
2024
-
Fredag 5 januariTrettondagsafton
-
Torsdag 28 marsSkärtorsdag
-
Tisdag 30 aprilValborgsmässoafton
-
Onsdag 8 majDag före Kristi himmelsfärdsdag
-
Fredag 10 majKlämdag
-
Onsdag 5 juniDag före nationaldagen
-
Fredag 7 juniKlämdag
-
Torsdag 20 juniDag före midsommarafton
-
Fredag 1 novemberDag före alla helgons dag
-
Måndag 23 decemberDag före julafton
-
Fredag 27 decemberKlämdag
-
Måndag 30 decemberDag före nyårsafton
Önskar du träffa någon speciell person, är det alltid säkrast att avtala om en tid.
Kontakta oss via texttelefoni.se
- För dig som skriver din dialog: texttelefon@texttelefoni.se.
Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via www.texttelefoni.se eller mobilappen ”Texttelefoni.se” som finns tillgänglig på Google Play och App Store.
- För dig som vill ringa upp någon som skriver sin dialog. Telefon: 020-600 650.
- När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.
Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.texttelefoni.se.
Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal. En förmedlare med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.
Kontakta oss via Bildtelefoni.net
- För dig som använder teckenspråk i dialogen: tolk@tolk.sip.nu.
Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via www.bildtelefoni.net eller mobilappen ”Bildtelefoni.net” som finns tillgänglig på Google Play och App Store. - För dig som vill ringa upp någon som använder teckenspråk i dialogen: 020-28 00 20.
- När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress som du vill ringa.
Bildtelefoni.net har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.bildtelefoni.net.
Bildtelefoni.net förmedlar samtal med svenskt teckenspråk och svenskt tal. En tolk med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.
Kontakta oss via Teletal
- Teletal når du på 020-22 11 44. Det är samma nummer för alla som vill ringa via Teletal.
Teletal har öppet vardagar klockan 7:30 – 20:00 och helger klockan 12:00 – 16:00. Tjänsten är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.teletal.se.
Teletal gör det möjligt för dig som behöver hjälp och stöd vid telefonsamtal på svenska. En tolk som har tystnadsplikt deltar och ger stöd vid behov. Tolken kan till exempel underlätta att komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att skicka korta minnesanteckningar av vad som sägs.
Fakturor
Dals-Eds kommun föredrar e-fakturor. För information om hur du skickar e-fakturor till oss, se sidan Fakturor
E-post:
Organisationsnummer:
212000-1413
E-post styrelser/nämnder:
- kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@dalsed.se - fokusnämnden
fokusnamnden@dalsed.se - socialnämnden
socialnamnden@dalsed.se - byggnadsnämnden
byggnadsnamnden@dalsed.se
förnamn.efternamn@dalsed.se
förnamn.efternamn@utb.dalsed.se
(å och ä ersätts med a, ö ersätts med o, accenter och liknande utelämnas, ex. é ersätts med vanligt e)
Vid akuta fel på kommunala fastigheter eller kommunens gator och vägar, efter kl. 16:00, ring jourtelefon 0534-190 33. Om felet gäller vatten och avlopp, ring jourtelefon 076 634 08 03.
För stopp i avloppet eller tömning av fettavskiljare hänvisar vi till Ragn-Sells.
Edshus AB har egen organisation för akuta fel
Vid akut fara ring 112.