Lättläst
I Dalsland finns flera kommuner.
Dals-Ed är en av Dalslands 5 kommuner.
I kommunen bor ungefär 4 tusen 5 hundra personer.
Till Göteborg från Dals-Ed är det 16 mil.
Till Oslo från Dals-Ed är det 17 mil.
Till Karlstad från Dals-Ed är det 13 mil.
I kommunen finns både industrier och fin natur.
Det finns ren luft, rent vatten och stora skogar.
4 hundra sjöar finns för dig som vill bada, fiska
eller åka båt.
Sidan uppdaterades 13 maj 2025